Каго будзе больш - збаўленых або асуджаных?
У 5 раздзеле Евангелля паводле Яна чытаем: «Не дзівіцеся таму, бо надходзіць час, у якім усе, што ў магілах, пачуюць голас Яго. І тыя, што добра рабілі, пойдуць на ўваскрасенне жыцця, а тыя, што блага рабілі — на ўваскрасенне суду" (Ян. 5, 28-29).
Уваскрэснуць усё. НЕ некаторыя, але ўсё, таксама і нераскаяныя. Але адны ўваскрэснуць целам, каб увайсці ў Неба, а іншыя - каб адправіцца ў пекла. І шчасце або мука назаўжды ахопіць не толькі душу, але і цела.
Каго будзе больш - збаўленых або асуджаных? Гэтае пытанне задалі і Госпаду. Таму ніякі адказ не будзе больш правільным, чым той, які даў Ён. Гэтае пытанне і гэты адказ настолькі важныя, што Святы Дух заахвоціў евангеліста Луку іх запісаць.
“Старайцеся ўвайсці праз цесную браму, бо кажу вам, многія будуць хацець увайсці і не змогуць. Бо калі ўстане гаспадар дому і замкне дзверы, будзеце стаяць вонкі і стукацца ў дзверы, кажучы: “Госпадзе, адчыні нам”. І Ён у адказ скажа вам: “Не ведаю вас, адкуль вы”. Тады пачнеце гаварыць: “Мы елі і пілі з Табою, і навучаў Ты на нашых вуліцах”. Але Ён скажа вам: “Ня ведаю вас, адкуль вы. Адыйдзіцеся ад Мяне ўсе, каторыя дапускаецеся беззаконня”. Там будзе плач і скрыгатанне зубамі, калі ўбачыце Абрагама, Ізаака ды Якуба, ды ўсіх прарокаў у Каралеўстве Божым, а саміх сябе вон выкінутых. Ды прыйдуць з усходу і з захаду, з поўначы і з поўдня і засядуць у Каралеўстве Божым. І вось ёсць апошнія, якія стануць першымі, і першыя, якія стануць апошнімі” (Лк. 13, 25-31).
З аднаго боку, Ісус сцвярджае, што для выратавання патрабуецца пэўны высілак. Да жыцця вядзе вузкая брама. Ён кажа, што многія захочуць ўвайсці, але не змогуць. Гэтае «шмат» не значыць, што іх больш, чым асуджаных. Ён кажа толькі, што многія загінуць.
Ісус кажа таксама, што недастаткова ўдзельнічаць у Эўхарыстыі, каб збавіцца («Мы елі і пілі перад Табою»), і недастаткова слухаць пропаведзі або вывучаць багаслоўе («Ты вучыў на плошчах нашых»).
Затым Госпад кажа, што іншыя (магчыма, няхрышчаныя) «прыйдуць ад усходу і захаду, ад поўначы і поўдня і сядуць ў Каралеўстве Божым», - паколькі яны дзейнічалі па сумлення і з добрага намеру. Гэтыя словы напаўняюць надзеяй на выратаванне нехрысціян.
Евангеліст Мацвей падае тыя ж словы: «Уваходзьце праз цесную браму, бо шырокая брама і прасторная дарога вядзе на загубу, ды многа такіх, што праз іх уваходзяць. А як цесная брама і вузкая дарога, што вядзе ў жыццё, ды нямнога такіх, якія іх знаходзяць" (Мц. 7, 13-14). Тут словы Ісуса перададзеныя па-іншаму: Ён сцвярджае, што "мала" ўвойдуць праз цесныя дзверы, а вось на пагібель адпраўляецца «шмат». Вузкія дзверы азначаюць выкананне запаведзяў згодна з адказам, які даў Госпад юнаку. Ён спытаў, што трэба, каб увайсці ў жыццё вечнае: «Калі хочаш увайсці ў жыццё, выконвай запаведзі» (Мц. 19, 17). А шырокім шляхам ідуць тыя, якія чыняць у адпаведнасці са сваімі благімі схільнасцямі і капрызамі.
Каментары: